Bilindiği gibi birşeyi seçmek başka şeylerden vazgeçmek anlamına gelir. Okumayı seçmek için, öncelikle nelerden vazgeçeceğimizi görüp değerlendirmek gerekir. Bunu göze aldıktan sonra,okumak bir hayat tarzı olur.
Çamaşırdan daha sık , biten kitapları yenileriyle değiştirirdik. Bir kitaptan ötekine geçerek kâğıtları kemiren kitap kurtlarına dönmüştük. Kemirecek ekmeğimiz olmadığı hâlde. Hayat bizi ne kadar sınırlı,dar ve mahrumiyet dolu bir alana sıkıştırmışsa, kitaplar sınırsız,engin ve çoğaltan bir hayal gücüne açardı.