Melike

Melike
@meliiike
Hep okur
Tüm insanlar bu dünyayı sadece ziyaret eden ruhlardır. Tüm ruhlar daima yaşayan varlıklardır. Öteki insanlarla tüm karşılaşmalar deneyimdirler ve tüm deneyimler sonsuza dek sürecek bağlantılardır. Gerçek İnsanlar her deneyimin çemberini kapatır. Mutantlardan farklı olarak bizler hiç bir çemberi açık bırakmayız. Eğer yüreğinde başka insanlara karşı kötü duygularla yürüyüp gidersen ve bu çember kapanmamışsa, bu yaşamının başka anlarında yinelenecektir. Bir kez değil, dersinin alana dek defalarca acı çekersin. İncelemek, öğrenmek ve onlardan ders alarak bilgelik kazanmak iyidir. Minnet duymak, senin deyiminle kutsamak ve huzur içinde yürüyüp gitmek iyidir.
Sayfa 117·Kitabı okudu
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bir insanın yaşamında kim olduğu ve sonsuz varoluş nedeni hakkında düşündüğü anlar gerçekten ne de azdır!
İnsanlar, hoşlarına gitmeyen her şeyi anlamaya çalışmaktansa yok etme yoluna gitselerdi var olamazlardı.
Bir kayın ağacı esintisi.
10/10
·272 syf.··
2018 13. kitabı
·
13 günde okudu
·
Okunma: 25 Temmuz 2018 04:21
Her gün okula, işe veya herhangi bir yere giderken yollarımızı süsleyen, gölgesinde serinlediğimiz, sevdiklerimizle birlikte altında piknik yaptığımız, önünde manzara fotoğrafları çektiğimiz, hammaddesinden ilaçlar ürettiğimiz, yaprağından dalından faydalandığımız ağaçlardan/ormanlardan bahsedeceğim. Kitap incelemesi çokça kez yapmam fakat bu kitabı anlatmak daha doğrusu bu kitabın kahramanları hakkında birkaç şey söylemek istedim. Çünkü bu, ısrarla üç maymunu oynadığımız bir konu. Kitap, ağaçların tohumlarından, filizlenmelerinden, büyümelerinden, yaşlılıklarından, aralarındaki akrabalık ilişkilerinden, ölümlerinden, haberleşmelerinden, bazı türlerin spesifik özelliklerinden ve daha birçok şeyden bahsediyor. Onlara dair her şeyden kısacası. Egoya sahip olan biz (bazen haddinden fazla), kendi türümüzü diğer her şeyden üstün tuttuğumuz için ´Her şey benim için var.´ düşüncesi ile yaşıyoruz. Çevremizdeki diğer canlı türlerini anlamaktan çok kullanmak amacındayız; bu, aklı olan ´biz´in aklını kullanamadığının, bunun da ileride çok büyük yıkımlara sebep olacağının kanıtıdır. Kitapta okuduklarıma çoğu kez şaşırdım. Evrenin zaten sistematik bir şekilde işlediğini biliyoruz, evet ama ağaçların da tıpkı insanlar gibi birbirleriyle, kökleri, diğer canlılar (daha çok mikroorganizmalar), salgıladıkları kimyasallar, bazen de mekanik etkileşim aracılığıyla; bu kadar fazla ve mükemmel bir şekilde sosyal etkileşim halinde olması beni şaşırttı. Yazar bir ormancı, verdiği çoğu bilgi kendi gözlemleri sonucunda ulaştığı bilgiler. Ayrıca samimi bir dille anlatmış. Benim asıl dikkat çekmek istediğim nokta sadece bu kitap değil, bu ve bunun benzeri tüm kitaplar. Doğa anlaşılmayı bekleyen inanılmaz sırlarla dolu. Bunları öğrenmek insanın etrafına bakışını daha anlamlı kılıyor. Daha fazla şey
Ağaçların Gizli YaşamıPeter Wohlleben · Kitap Kurdu Yayınevi · 2018870 okunma