Melike Küçük

Yine de acı çekeriz, hatta bazen neden acı çektiğimizi bilmemenin acısını çekeriz.
Sayfa 68·Kitabı okudu
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Bâyezîd-i Bistâmî Hazretleri bir gün: "-Bütün insanlar hesaptan kaçarlar, ben ise Cenâb-ı Hak'tan beni hesaba çekmesini istiyorum." dedi. Kendisine: "-Niçin?" diye sorulunca, şu muhteşem cevabı verdi: "-Belki Cenâb-ı Hak, hesap esnasında bana; «Ey kulum!» diye hitab eder, ben de «-Lebbeyk/buyur yâ Rabbi!» derim. O'nun bana; «"Ey kulum!» buyurması, benim için dünya ve içindekilerden daha sevimlidir. Sonra bana dilediğini yapsın!"
Sayfa 29 - İbn-i Mülakkın, Tabakātü'l-Evliyâ, Kâhire 1415, s. 399-400; Hânî, Hadaik, s. 320.·Kitabı okudu
1000Kitap