“Bu sözle ne çok şey anlattın!Böyle bir sevgi başka zaman olsa yüreği üşütür,ruha ağır gelir.
Senin elin soğuk,benimkiyse ateş gibi sıcak.
Ne kadar körsün Nastyenka!..Ah!”
“Kitaplar hakkında ne düşünüyorsunuz?” dedi gülümseyerek.
“Kitaplar... Yo! Hayır... Aynı kitapları okumadığımıza eminim, aynı duygularla okumadığımıza da eminim.”
Bir insan kibirli olmadan da gururlu olabilir.Gurur daha çok kendi nefsimize karşı duyduğumuz saygıyla ilgilidir, kibirse başkalarının bize duymasını istediğimiz saygıyla ilgilidir.’