lucine

Doğan Hocam, konuşmanızın bir yerinde, ilkokul birinci sınıftayken ilk derste öğretmeninizin "Mehmet Doğan Cüceloğlu" diyerek adınızı telaffuz etmesinden çok etkilendiğinizi söylediniz. Bunu açar mısınız biraz? "Tabii ben o zamana kadar çocuktum; başka kimliğim yoktu. Çocukluktan öğrenciliğe geçeceğim diye düşünürken, bir ada sahip olduğumu fark etmemiştim adeta. O yüzden adım ilk söylendiğinde duymadım sanki. Bu yüzden öğretmenim yüksek sesle ikinci kez söyledi. İrkildim ve "burada" dedim. Biraz korkmakla birlikte, öğrenci olmanın ötesinde "Doğan Cüceloğlu" olduğumu, yani kendi başıma bir birey olduğumu fark etmiştim ve içimi bir haz kaplamıştı. Bir insana ismiyle hitap etmenin ne kadar önemli olduğunu bilmek gerekir. Sınıfta kaç öğrenci olursa olsun, öğretmenin her bir öğrenciye ismiyle hitap etmesi ölçülemeyecek kadar değerli ve etkilidir. Bu yüzden öğretmen olma hazırlığının en asli unsurlarından biri, öğrencilerin adlarını öğrenmektir."
Sayfa 177·Kitabı okudu