📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Çirkinler ve aptallar bu dünyada her şeyin en güzeline sahiptirler. Kafaları son derece rahat, ağızları bir karış açık öylece oturup oyunu izleyebilirler. Zafer nedir bilmezler belki ama en azından, yenilgiyi de tatmazlar. Hiç istiflerini bozmadan, kayıtsız, gürültüsüz patırtısız yaşayıp giderler ; tıpkı hepimizin yaşaması gerektiği gibi.
Yüzyıllardır insanlar bazen savaşlarda, bazen salgın hastalıklarda, bazen soykırımlarda acımasızca katledildi ve edilmeye de devam ediyor. Kitaptaki profesör salgın hastalığa maruz kalmış, çevresindeki herkesin birer birer ölmesine şahit olmuş ve dünyada yapayalnız kaldığını hissetmiş biri olarak bizlere acı gerçeği şu şekilde dile getiriyor :"İnsanlık medeniyete giden yoldaki kanlı tırmanışa başlamadan evvel karanlığın ilkelliğine gitgide daha çok gömülmeye mahkumdur. Sayıca çoğaldığımızda ve hepimiz için yeterli yer olmadığını hissettiğimizde birbirimizi öldürmeye başlayacağız." Hepimiz için yeterli yer olmadığını hissediyoruz ve bir vahşet başlatıp güçsüz olanları eliyoruz. Ne acı ki kaç yıl önce yazılmış olmasına rağmen hala değişmemiş ve gittikçe artan insan kötülüğünü acı gerçekliğiyle gözler önüne seren kısa ama çarpıcı bir kitap. Büyük çaplı ve ölümcül bir salgına maruz kalan bireylerin duygu ve düşünceleri gerçekçi bir şekilde işlenmiş ve hala tam olarak atlatamadığımız pandemi sürecinde okuduğumda insanların çaresizce ölümlerini beklemelerinin acısını daha çok hissettim. Kitapta aynı zamanda insanların aslında dünyada tek başına olduğunu ve herhangi bir olumsuz durumda yalnızca kendini düşünen canlılara dönüştüğünü de gördüm. Sürekli ölüme, yıkıma şahit olan insanların bir süre sonra duygularını yitirip yalnızca hayatta kalmaya çalışan birer makineye dönüştüğünü şu cümle özetliyor "onca yardım çağrısı duyunca, insanın kalbi böyle sahneler karşısında taşlaşıyordu." Çağının ötesinde bir kitap olduğunu düşünüyorum ve mutlaka okumanızı tavsiye ediyorum.
Kızıl VebaJack London · Can Yayınları · 202047,8bin okunma