Hayatın tek bir örneği içinde zihnimiz hapsedilmiş ve hayat olabilecek bir tek başka yol tahmini için bile hayal gücü sahibi değiliz, binlerce ya da milyonlarcası olabilecekken. Muhakkak ki nükleik asitlerin mevcudiyeti ve işlevini hiç kimse temel kimya teorisinde çıkarmamıştır nükleik asitler etrafımızda dolup taşarken ve hatta biz kendimiz nükleik asitten oluşmuşken.
... O takdirde şu soruyu sorabiliriz ki eğer insanlar kendilerini imha edecek bir felaket yaratırlarsa durum ne olacaktır? Böylece kuvvetli şıkka inanabilirsek şöyle bir sonuca ulaşmak durumundayız: ya her yerde hazır ve nazır her şeyden güçlü Tanrı evreni yaratmamıştır, yani kozmosu yaratmakta uzman bir mühendis değildir ya da insanoğlu kendi mahvını hazırlayacak bir işe girişmeyecektir.