Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Merve Hamarat

Merve Hamarat
@merve_hamarat
öğrenci
üniversite
İstanbul
İstanbul, 26 Şubat 2001
3 okur puanı
Şubat 2021 tarihinde katıldı
184 syf.
·
Puan vermedi
·
31 günde okudu
Önce kendini değil, ilmi bileceksin. Hakikat sende değil ilimde. Marifetullah da budur esasen... Bizler mebde ile mead arasında beynehumada yaşayan hazreti insanlarız. O yüzden neyi bilmen gerektiğini bil ve davran.
Kendini Aramak
Kendini Aramakİhsan Fazlıoğlu · Ketebe Yayınları · 20201,696 okunma
Reklam
184 syf.
·
Puan vermedi
·
31 günde okudu
Kendini Aramak
Kendini Aramakİhsan Fazlıoğlu
8.8/10 · 1.696 okunma
168 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
·
22 günde okudu
Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler
Müslümanca Düşünme Üzerine DenemelerRasim Özdenören
9/10 · 8,6bin okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Nihai Hedef: Allah'ın Rızası
Halen materyalistik bir düzlemde işleyen bir kafa yapısının önümüze getirdiği ve gerçekleşmesini istediği hususların hiçbiri Müslüman için asgari bir düzeyde bile herhangi bir "gaye" olma değerini taşımaz. Müslüman, ne daha fazla gelir elde etmek, ne total gelirin adil dağılımını sağlamak, ne insanlar arasında barışı, sükûnu, kardeşliği tesis etmek için Müslümandır. Bu ve benzeri şeyler İslâmî bir hayat sürdürmenin doğal sonuçları olarak ortaya çıkarlar. Kendi başına bunların hiçbiri ulaşılacak bir gaye ve hedef diye alınmaz. Müslüman için, hedeflerin en önünde ve en sonunda bulunan biricik husus yalnız ve ancak *Allah'ın rızasını* kazanma faaliyetidir.
Sayfa 82 - İz YayıncılıkKitabı okudu
İslam'a Müşteşrik Gözüyle Bakmak
İslâmî devlet uygulamasının yüzdesi yoktur, yani yüzde on, yüzde elli, yüzde doksandokuz oranında bir İslâm düzeni düşünülemez. Böyle bir devlet, Anayasasına "Devlet İslâmîdir" diye hüküm koysa bile, İslâm-dışı kurumlara göz yuman, böyle kurumların işlemesini kanunen tecviz eden bir ülkede İslâmî uygulamanın sözü edilemez. Çünkü İslâm düzeni, kendine özgü uygulamasının kendi sistemi içinde başka bir yabancı unsurun bulunmasını kabul etmez. Yani o ya vardır, ya yoktur. Yüzde şu kadar İslâmîdir denemez, bunu demek örtülü olarak onun yokluğunu söylemek anlamına gelir.
Reklam
İslâm'ı Anlamamak
İslâm, Batı'nın zihin kalıplarına göre anlaşılamaz. Kendisinin dışındaki yorumlarla kendisine yaklaşılma sına müsaade etmez, ancak kendisiyle kaimdir ve ancak Müslüman olan için anlaşılabilir haldedir. Bu o kadar böyledir ki, İslâm'ı bilmek bakımından bir müsteşrik bi le, onu bütün tlarıyla kavrama bakımından herhan gi bir Müslümanla kıyaslanamaz. Çünkü İslam, kendi hakkında mücerret bir bilgilenmeyle anlaşılmış olmaz. Bundan önce ve bunun ötesinde ona teslim olma ola yı vardır. Müsteşrikin faaliyeti, bu derunî katılma olayı olmaksızın sadece bilgilenme niteliğinde kalır. Sırf bu tür bir bilgilenme insanı Müslüman yapmaya yetmez.
Demokratik Hayat Tarzının Bir Armağanı: Kaypaklık
Hiçbir fikri kendi tarifi içinde ele alamıyorsunuz, çünkü her fikir değişik ağızlarda değişik anlamlar ifade ediyor. "Kavram kargaşası" denilen durum, aslında bir bakıma demokratik hayatın getirdiği kaypak zeminin bir ürünüdür.
Sayfa 19 - İz YayıncılıkKitabı okudu
2021 OKUMA HEDEFİ
2/50 kitap - %4 tamamlandı
2 kitap okudu
50 kitap
352 sayfa
1 inceleme
4 alıntı