Çağdaşlaşmanın kıstası ne? Hippilik mi,bürokrasi mi,atom bombası imal etme gücü mü? Çağdaşlaşmak,elbette ki Avrupalılaşmaktır. Avrupalılaşmak yani yok olmak. Avrupa bizi çağdaş ilan etti,Avrupa doğrusu onun yerli simsarları. Zira,apayrı bir medeniyetin çocuklarıyız,düşman bir medeniyet,bambaşka ölçüleri olan,çok daha eski,çok daha asil,çok daha insanca bir medeniyetin. İki yüzyıldır bir “anakronizm”in utancı içindeyiz sözüm ona bir anakronizm.
Cemil Meriç- Umrandan Uygarlığa,s.25