“İnsanlar okunmamış birer kitaptır. En
basitleri hakkındaki hükmü bile tamamının
okunmasına bırakmalı. Biraz derince
olanların ise, iyice okunduktan sonra
üzerinde az veya çok düşünmek lazım.”
Ama bakın şimdi size ne diyeceğim! Keşke imkan olsaydı da (ki insan tabiatı için bu asla mümkün değildir) herkes, hepimiz, benliğimizin en gizli köşelerini olduğu gibi açığa vurabilseydik; başkalarına, hatta en yakın dostlarımıza, sırası gelince kendimize bile itiraf etmekten çekindiğimiz ne varsa, hepsini korkmadan ortaya dökebilseydik, dünyayı saracak pis kokudan hepimiz boğulurduk.