Gogol un okuduğum ilk kitabı. O kadar etkilendim ki kaleminden. Muhteşem bir yazar. Öyküleri kısa olmasına rağmen etkileyici. Okurken kahkaha attığım bölümleri de oldu duygulandığım bölümleri de. Bazı öykülerde ürperdiğimi de söylemeden geçemeyeceğim. Okumaya başlamadan önce beklentim çok zayıftı. Erken dönem Rus edebiyatının tam oturmamış olacağını düşünüyordum. Ama ilk hikayede nasıl şaşırdığımı anlatamam. Kitaba gelecek olursak; 6 kısa hikaye içeriyor. Sırasıyla Neva Bulvarı, Burun, Portre, Palto, Bir Delinin Anı Defteri ve Fayton. Beni en çok etkileyen hikaye Portre oldu. En az ilgimi çeken ise Fayton. Diğer hikayeler de muhteşem. Velhasıl Nikolay Gogol'un diğer kitaplarını da sipariş verdim. En kısa sürede okumak istiyorum.