Feyza Sönmezocak

Lütfen okuyun !
8/10
·224 syf.··
Beğendi
·
2020 8. kitabı
#okudumbitti Bir din kültürü öğretmeni olarak minik öğrencilerimden en çok aldığım sorulardan bir tanesidir; “Öğretmenim şunu yaptım günah mı?” GÜNAH kavramı üzerinde ısrarla durmalarının sebebi cehenneme gidip gitmeyeceklerini merak etmeleri. Sadece bu sonuç üzere olduklarını görünce inanamadım. Bir çocuğun dünyasında cehennem, günah kavramları bence olamazdı. Peki onları bu duruma iten neydi? Yazar kitabına başlarken şöyle diyor: “İslam fıtratı üzere dünyaya gelen bir bebek, İslam fıtratı üzerine kalmıyorsa, dinden uzaklaşan çocukları değil, onları yetiştiren çevresini sorgulamak zorundayız.” Evet çevre! Cennet bahçesinden bir çiçek olarak dünyaya gelen o güzel çocuklarını ilk koklayan anne babalarıdır. Dolayısıyla ilk okul ailede başlar. Maalesef ailelerin dini anlamda yanlış temeller atması biz öğretmenleri de inanılmaz derecede zorluyor. Çocuklarının dine olan soğukluğundan, korkularından, dini vecibelerini yerine getirmemesinden şikayet eden anne babalar önce ‘nerde hata yaptıklarını’ sorgulamalıdırlar. Küçük bir çocuğa yaptığı en ufak bir şeyde ‘Allah yakar’ derseniz tabiki hayal dünyasında Allah’ı (haşa) kötü olarak görür. Maalesef böyle büyütüldük ve böyle büyütülmeye devam eden çocuklarımız var. O yüzden yazar “ALLAH ÇOCUK YAKMAZ” kitabını yazmak zorunda kalmış ve iyi ki yazmış. Her eğitimcinin, anne-babanın ve din görevlilerinin özellikle okuması gereken bir kitap. Sadece aileler değil maalesef din görevlileri de bu anlamda hatalar yapabiliyor. Ya da maalesef sadece kabukta dindar olan bazı taassup sahibi kimseler de bir çocuğu İslam’dan soğutabiliyor. Rahmetli Münir Özkul’un camiden nefret etmesinin sebeblerinden biridir bu kabukta dindar olan kimseler. İslam’ın özünü bilmek zorundayız. Sevgili Peygamberimizin çocuklara karşı merhameti, sevgisi malum. Bu
Allah Çocuk YakmazSait Çamlıca · İki Dünya Yayınevi · 201096 okunma
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?

Feyza Sönmezocak

, bir kitap okudu
8/10
·224 syf.··
Beğendi
·
2020 8. kitabı
Sait Çamlıca
8.7/10 · 96 okunma
Lütfen okuyun !
6/10
·%91 (235/256 syf.)··
Beğendi
#okudumbitti “Bir gün kadrim bilinirse, ismim ağza alınırsa , yerim soran bulunursa: benim meskenim dağlardır.” diyor Sabahattin Ali. Ölümünün 72.yıl dönümüydü dün. Bu memleketten bir Sabahattin Ali geçti. Çok ezildi, çok eziyet gördü, işsiz bırakıldı, beş parasız kaldı, kısacık ömrü parmaklıklar ardında geçti. Direngen ve şair ruhlu dev yüreği ona yine de “Başın öne eğilmesin/Aldırma gönül aldırma.” dedi. Ve kırk bir yaşında suikasta kurban gitti. Suçu neydi peki? Güçlü bir muhalif olması mıydı? Ezilenin, hor görülenin, suskun kitlelerin sesi olması mıydı? Hiçbir şeyi sorgulamadan kabul etmemesi miydi? Ülke ve dünya düzenini eleştiren bir tavrının olması mıydı? Omuzları üzerinde hummalı bir baş taşıdığı için mi bu kadar tehlikeli görüldü? Maalesef bu memleketten, itibarları beş para edilmiş, haksızlığa uğramış bir çok aydın geldi geçdi. Sabahattin Ali de bu aydınlarımızdan bir tanesiydi ve şükür ki zaman ahını yerde koymadı ve iade-i itibarını yaptı. Keşke görseydi o da bugünleri. Kıymetinin bilindiğini, okunduğunu... . #içimizdekişeytankitapyorumu Herkes Maria Puder’i ve Raif Edendi’yi tanır, Sabahattin Ali denince. Meşhur “Kürk Mantolu Madonna” hani. Benim de ilk okuduğum kitabıydı yazarın. Ve ilk okuduğum kitabından hareketle romantik bir aşk hikayesi olarak başlayan bu romanı da öyle zannettim. Siz benim düştüğüm hataya düşmeyin ve öyle zannetmeyin. Başlarda romantik ve etkileyici bir aşk hikayesi gibi başlıyor Ömer ve Macide’nin hikayesi ama sonrası tam bir tragedya. Enkaz altında kalmışcasına sarsılacak , beyninize adeta bir darbe alacaksınız. Endişelenmeyin. Ne diyor Kafka : “Eğer okuduğumuz bir kitap bizi kafamıza vurulan bir darbe gibi sarsmıyorsa, niye okumaya zahmet edelim ki?” Kesinlikle okuduğunuza değecek bir kitap. Sabahattin Ali’nin hayatını bilen
İçimizdeki ŞeytanSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2019209bin okunma
#okudumbitti
8/10
·184 syf.··
Beğendi
·
2020 7. kitabı
Mustafa Kutlu’nun hikayeleri hep memleket kokuyor. Sade ve akıcı diliyle, tafsilatlı yapılan nitelemeleriyle sizi alıp çok uzaklara götürüyor, dinlendiriyor ve en önemlisi düşündürüyor... . . #rüzgarlıpazar ; üç kuruş kazanmak için sabah akşam demeden, kar kış dinlemeden, ekmek parası kazanmak için insanların tezgahlarını kurdukları bir pazar yerinin adıdır. Buram buram yoksulluğun kokusunu duyarsınız burda, dimağınıza kazınan sefalet, aslında bir realitedir ve bu realite sizi kendi insanlığınızdan utandırır... . . Duran Demir’in hikayesi ile başlar kitap. On bir-on iki yaşlarında saf, masum bir Anadolu çocuğudur Duran. İstanbul keşmekeşine düşmüşlerdi bir şekilde ve evdeki nüfusa küçücük bedeni ile o bakmak zorunda kalmıştı. Ne yapsın babası hasta, anası okuma yazma bilmez, kardeşleri küçük. Derken balon satmaya başlamıştı pazarda. Mektepten de alınmıştı. Kim yardım eli uzatır kim bir çaresine bakardı? Yoksulun yüzü soğuktu, kimseler bakmazdı bakan olsa da başlar çevrilir yine yola devam edilirdi... Bu yoksul pazarda daha başka kimler mi vardı? Pazarın taçsız kraliçesi; çiçekçi Cemile, kağıt mendil,yara bandı satan görme engelli Nimet ve onun karanlık dünyasını aydınlığa çıkaran kader arkadaşı Cesur, entel kolyeci oğlanla kız, Çaycı Pala Hasan ve çırağı Cino, pazarın berduşu ayyaş doktor ve köpeği Kopiş, pazara haraç kesen Pislik Ateş ve pazar halkını bu pislikten kurtaran süper kahraman Battal ve daha niceleri... Kitabın sonu sürpriz bir sonla ama mutlu bir sonla biter, Türk filmi tadında... Mutlaka okumanızı tavsiye ederim
Rüzgârlı PazarMustafa Kutlu · Dergah Yayınları · 20254,377 okunma

Feyza Sönmezocak

, bir kitap okudu
8/10
·184 syf.··
Beğendi
·
2020 7. kitabı
Mustafa Kutlu
8.4/10 · 4.377 okunma