Puan vermedi·616 syf.··
2026 16. kitabı
Aslı Arslan kitaplarına başlarken her zaman büyük bir heyecan hissediyorum ama emare diğer kitaplarından daha farklı bir kitaptı bana göre. Yazarın akıcı ve betimleyici dilini, karakterlerin psikolojik tahlillerini okumayı gerçekten çok sevdim. Kitapta en sevdiğim alıntılardan biri de şu ' bir sarmaşık gibi sarıyordu ruhumu bu gizem; nefes alamıyordum ama kopup gitmek de istemiyordum' Bazı olumsuz yanları da vardı elbette. Çatışmalı ve yıpratıcı ilişki dinamikleri bu kitapta fazla mevcuttu. Karakterlerin birbirine karşı sergilediği bazı fevri, baskıcı tavırlar ve yer yer kendisini tekrarlayan kaçma-kovalama döngüleri okuma sürecinde beni biraz yıprattı. Ve bu bana' bir insanın ruhu, bir başka insanın tırnaklarının arasında ezilebilirmiş' bunu öğretti . Türün alışılagelmiş güçlü gizemli erkek ve geçmişi sırlarla dolu kadın klişelerine biraz fazla yaslanılması da hikayeyi bazen tahmin edilebilir kılıyordu. Bu eleştirim kitabı beğenmediğim anlamına gelmez. Aksine kitabı bayılarak okudum ve herkese tavsiye ediyorum. Minel ve Korelin arasındaki inişli çıkışlı ilişkiye çok takılmıyorsanız, sırlarla dolu ve sürükleyici bir macera için şans verilmesi gereken bir kitap
1000Kitap
Emare - SarmaşıkAslı Arslan · Ephesus Yayınları · 20173,689 okunma
Ah Aşkın Elinden Çektiklerim
9/10
·165 syf.·
2026 2. kitabı
Azizim, lamı cimi yok... Okuma şevkim düştüğü vakit elimden tutan kitap benim gözümde değerlidir, kıymetlidir, birtanedir. Ah Minel Aşk... Kahkahalarıma engel olamadığım, en başından itibaren gariplikleri ile kendisine çeken, "bu nasıl bir kitap?" diye düşündürten bi kitap oldu benim için. Eminim bu kitabı okuyan bi erkek Narin'i anlamakta güçlük çekebilir. Ama bir kadın olarak Narin'e baktığımda çok da kaçık bir kadın olarak gelmedi. Hatta kimi zaman kendime yakın bile hissettiğim oldu. Kitabın daha başında geçen diyalogların absürtlüğü, komikliği o kadar hoşuma gitti ki dönüp dönüp okuyasım geldi. Kasıtlı mı yapıyor, tabiatı mı böyle diye anlamaya çalışmaktan ve diyalogların akışına kendimi bırakmaktan geri duramadım. Geçmişte okuduğum kitaplara dönüp baktığımda beni böyle güldüren Hüseyin Rahmi Gürpınar'ın bi Gulyabani'si bi de Kuyrukluyıldız Altında Bir İzdivaç romanı olmuştur. Özellikle Kuyrukluyıldız Altında Bir İzdivaç kitabı ile tarzını, konuşma şekillerini, kızların cilvesini çok benzettim. Zaten dönüp baktığımda ikisinin de geçim kaygısı ile kurmaca bir kitap yazdıklarını görüyorum. Eğer o dönemde yaşıyor olsaydım eminim hem katkı sağlamak hem de okumak, gülmek adına almak için can atardım. Kitaba son olarak düzen/kurgu açısından baktığımda sürekli yazara anlatım yapan Halim karakteri var. Kurgu bu anlatım üzerinden yapılıyor. Kimi zaman yazarla ayrılacakları zamanı bile yazarın yazmış olması hoşuma giderken, kimi zaman bıktırdı. Yine de kitabın orijinalliğine katkısı olduğunu düşünüyorum. Halim karakterinin duygularını açıkça ifade etmesi, cimriliğini kabullenmesi, felfena oluşunu anlatması çoğunlukla hoşuma gitti. Narin karakterinin aşırılığını, hayatında aradığı fevkaladelik uğruna yaptığı çılgınca şeyleri başlarda makul görsem de sonralarında
Ah Minel AşkPeyami Safa · Ötüken Neşriyat · 2019265 okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Puan vermedi
Öncelikle aslı arslanın yazım dilini severim ve emare kitabını da sevdim ancak yine de eleştireceğim çok şey var Korel’in kimseyi umursamayan BEN CEHENNEMİN ATEŞİNİ İÇTİM havaları beni rahatsız etti Betimlemeleri aşırı abartılacak kadar fazla olduğunu düşünmüyorum ancak yazar bazı yerlerde sırf uzatmak için edebiyat yapmış Her seferinde Korel’in gözlerinden “KURUMUŞ YAPRAK SARISI GÖZLERİ” olarak bahsetmesi beni çok baydı tamam anladık sonbahara benziyor yani SPOİLER Birde bir yerde Korel Minel’e yarın seni bir yere götüreceğim diyor ve ertesi gün Minel Korel bir süre gelmeyince evine gidiyor,evin kapısını çalıyor kapıyı kim açıyor dersiniz? Açık bir gecelik giyen kadın Onun ardından Korel’le aralarında sevgilin mi sevgilim olması sende neyi değiştirir muhabbetinden de sonra Minel o kadının Korel’le sadece cinsel birliktelik yaşadığını öğreniyor ve çok normalmiş gibi hemen bu konu atlanıyor siz normal mi karşılarsınız bilemem ancak ana karakterimiz diyelim öyle yapmış yok Minel’in karşısında dudağının kenarından öptü falan ne ya Allah aşkına bu sahneler beni sadece karakterden soğuttu Onun dışında eğer bunları dikkate almazsak konu çok güzel işlenmiş Okurken beni içindeymişim gibi hissettiriyor Özellikle geçmiş sahneleri ve duyguları okura çok iyi veriyor kitabın konusu güzel bir konu ve içinde gizeminde fazlasıyla bulunduğu bir kitap Ben okurken az daha kafayı yicektim çünkü Minel’in ağzından olayları heyecanla dinliyoruz ve bir anda öyle bir şey yaşanmadı hayal mi görüyorsun diyorlar Olayların hangisi gerçek ben çözemedim açıkçası 1. kitapta Anektod merkezinin aslında normal bir yer olmadığı deneklerin kullandığını öğrenmemiz kitaba heyecan katıyor Özellikle “PROMETHEUS” dedikleri adamdan NEFRET EDİYORUM kim etmezki zaten neyse prometheusun kendi alfabesi işaretleri
Emare - SarmaşıkAslı Arslan · Ephesus Yayınları · 20173,689 okunma
Vedalar Emare Bırakır,Bu Kitabı Hiç Unutma!(spoilersız)
10/10
·736 syf.··
2026 17. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 22 Nisan 2026 20:59
Hiç biten bir melodinin acısını yaşadınız mı?Bu kitap benim için o melodiydi sanırım.Çok uzun konuşmak istemiyorum,canım yanıyor. Emare benim için gerçekten bir emare olacak.Armağan belki ama çok can yakacak.Emare,emare.Bu seri beni çok yıprattı,çok üzdü ama yine de nefes almaya çalışıyorum.Emare ruhumda bir leke belki de bilemiyorum. Bu kitabı çok sevdim,bu seriyi de.Ruhumdan bir parça gömüyorum Emare'ye.Korel'in yetmeyen kalbine kendi düzgün atmayan kalbimi ekleyerek gömüyorum bu kitabı.Bu kitap benim acılarım. Dediğim gibi çok uzun konuşmayacağım çünkü canım yanıyor, yanıyorum. Korel,yakıyorlar beni.Minel,yanıyorum ben.Kalbimi size gömüyorum. Bu kitap çok mahvetti beni,ben hiç iyi değilim.
Emare - MaskeAslı Arslan · İndigo Kitap · 20221,952 okunma
Emarelerimde Sakladım Kalbimi(Spoilersız)
10/10
·440 syf.··
2026 16. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 16 Nisan 2026 18:05
Pusula bitti ve ben gerçekten nasıl hissedeceğimi bilmiyorum.Pusulamı kaybettim.Beklediğim bir sondu.Ne kadar kaçmak istesem de bu mutlak sondan,kaçamadım.Bile bile ölüme yürüttü bu kitap beni. Prometheus'un kim olduğunu en baştan beri biliyordum.Kimseden duymadım bunu,spoiler falan da yemedim.Nasıl bu kadar emin olduğumu bilmiyorum.Bazı sayfalarda kendimden bile şüphe duydum çünkü bu kadar emin olmam anlamsızdı.Fakat bakın işte,beklediğim gibi oldu.Ve bu canımı çok yakıyor. Yine de Prometheus'a karşı en ufak bir kızgınlığım yok.Hâlâ ona hayranım.Prometheus Yunan Mitolojisinde ateşi çalan tanrının ismi esasen.Ve Prometheus ateşi çaldı,eminim bundan.Güneş onun ellerinde tekrar tekrar yandı.Tanrının Araf olduğunu kanıtladı.Sanırım en sevdiğim tanrı hep Prometheus olacak çünkü o ateşi çalarak tanrı oldu,o ateşle yeniden doğdu. Bu seriye başlamamak için çok uğraştım çünkü beni mahvedeceğini hissediyordum.Hissettiğim gibi de oldu.Belki çok yanlış bir zamanda başladım,belki de tam zamanında.Yine de paramparçayım,yine de çalınan o ateşte yandım.Bir kitaptan bu kadar etkilenme diyeceksiniz biliyorum.Ama ben kitaplar benim nefesim,kaçtığım bir dünya.Ben kitaplarda yaşıyorum.Hani bazı insanlar vardır ya sizin altını çizdiğiniz küçük bir paragrafta yaşarlar.İşte ben o insanlardanım.Ve şuan nefesim kesiliyor,bunu çok net söylüyorum.Söylediklerimi tekrar etmeyi pek sevmem ama paramparçayım. Hafızam şu sıralar hiç iyi değil,çoğu şeyi unutuyorum.Sanırım bunun b12 ile pek alakası yok.Ancak bu kitabın bana hissettirdiklerini asla unutmayacağıma dair söz veriyorum.Unutursam bu incelemeyi açıp okuyacağım çünkü tüm duygularım burada olacak. Minel,sen kendimi hatırlattın bana.Hissettiklerini hissettim.Sen korktuğunda ben de korktum.O kadar ama o kadar bendin ki.Küçük bir kız gördüm
Emare-PusulaAslı Arslan · İndigo Kitap · 20222,883 okunma
İnsan öleceği günü hisseder
Puan vermedi
Çiğerim söndü teşekür ederim Ve Minel ya biri bit kişiyi bir kere unutur iki kere yuh ama yuh yuh yav bir kere sarılsan ne olur diyeceğim Minelide anlıyorum Spoiler olucak ama................... Öldüktrn sonra öl bedenine sarılmasıda canımı çok acıttı SANA ACIDIĞIM İÇİN SARILIRIM NE DEMRK YAA NE DEMEKK BEN KORHAN KADAR ŞEREFSİZ BİRİNİ GÖRMEDİM ÇOK ŞAŞIRDIM KİTAPTA KORHANIN İSMİ NERDEYSR ÇOM FAZLA GEÇMİYORDU ÇOK ŞAŞIRDIM 4.FAVORİ KİTABIM FALANDI En sevdiğim alıntılar 1: "Beni unutma minel sana yalvarırım beni artık unutma" 2: "Yanmaktan korkuyordum ama yan derse yanardım çünkü o Minel'di ve ben Koreldim bütün acımasızlıklarına rağmen ona kıyamazdım"
Duygu ve Düşünce
Emare - MaskeAslı Arslan · İndigo Kitap · 20221,952 okunma