Yeridür sîne-i sûzânuma külhan deseler
Anca kim yandı ohun sîne-i sûzân içre
(Yanan sinemde senin o kadar okların yandı ki bu yanan sineme külhan deseler yeridir.)
(Fuzûlî)
O halde insan neden kendisine iyilik emredildiği halde,tersini yapar; kusurları araştırarak ziyana uğrar.Âdem'in sureti üzerine yaratılan "unutkan" insan, neden ilahî ilkeleri hatırlamaz? Onların istikametinde yolculuğuna devam etmez?