“Deneyimlemenin, edinmek kadar değerli olduğunun farkına varılması iyileştiricidir. Çünkü bu farkındalık, dış dünyaya yönelik başarı ve kazançların, kişinin içsel deneyim dünyasını gölgede bırakmasına karşı koyar.”
İnsan tamamen koşullanmış ve belirlenmiş değildir, daha ziyade koşullara teslim olmaya veya onlara karşı gelmeye kendisi karar verir. Başka bir deyişle insan, tamamen kendi belirlenimindedir. Alalelade bir şekilde var olmaz; her zaman varoluşuna ne olacağını ve bir sonraki anda neye dönüşeceğini seçer