Mü'min, "Siz faizi bırakmazsanız bilin ki Allah'la ve peygamber'iyle savaşıyorsunuz" diyen ayeti okuduğu veya dinlediği zaman, banka gördüğünde "Allah'la savaşma merkezi" diye bir başlık açabiliyor mu kafasında? Yahut bir müslüman olarak ben, Müslümanlar olarak hepimiz; "Faiz nedir?" diye bir soru çıktığında hic tereddüt etmeden "Faiz Allah'la savaşmaktır" diyebiliyor muyuz? "Faiz, Allah'la savaşmaktir" diyen, وَمَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللّهِ حَدِيثًا ayetinin cevabını da 'Allah' olarak söylüyordur.
Insanlar gitgide İslam'ın namazından bile soğumaya başladılar. Halifelik konusu da her gün biraz daha unutuluyor. "Şimdi zamanı değil..." yirmi sene önce zamanı değildi, kırk sene önce de zamanı değildi. Kaldırıldığı gün zaten zamanı değildi. Bunun zamanı ne zaman olacak? İsa aleyhisselam gelince mi zamanı gelmiş olacak? İstanbul taksicilerinin bile başı var. Çorapçıların başı var, doktorların başı var, Zabıtalar Derneği diye dernek var, onlarında bir başı var. Temizlik işçilerinin başı var. Herkesin başı oluyor da bir tek İslam'ın mı başı yok?