Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Genellikle iyimserlikten beslenen insanların büyük çoğunluğu, aynı zamanda kendine mahsus bir kötümserliği de taşır bünyesinde.
Sayfa 83 - İletişim
Ne var ki, bütün çatışmaların ve sorunların mutlaka çözüleceğini düşünmek, düpedüz cahillik olur. Hayatın tarihi ve düzenlenişi içinde çatışmaların da sorunların da, herhangi bir çözümden bağımsız olarak yerine getirdikleri başka işlevleri vardır.
Sayfa 80 - İletişim
Reklam
Hayat, ancak kendi karşıtı içinde, yani bir form içinde gerçekliğe dönüşmeye mahkumdur.
Sayfa 79 - İletişim
Estetik çekicilik, metanın yalnızca mübadele değerini artırmakla kalmaz, aynı zamanda bu değeri gizler.
Sayfa 38 - İletişim
Sadece üretim süreci değil, ürünün kendisi de üreticisine yabancıdır. “İşçinin kendi ürettiği nesneyi satın almak zorunda olması” çarpıcı bir örnektir.
Sayfa 35 - İletişim
Mübadele hayati bir toplumsallaşma biçimidir.
Sayfa 32 - İletişim
Reklam
Dünyanın tamamen dinamik karakterinin, paradan daha çarpıcı bir simgesi olamaz, [...] hareket halinde olmayan her şeyin tamamen sönüp gittiği bir hareketin aracıdır para. Bir actus purus’tur (katıksız hareket).
Sayfa 31 - İletişim
Bireyin kişiselliğini ortaya koyma çabası, genel bir kayıtsızlıkla karşılaştırıldığında, kendi hemşehrilerinden farklı olduğu yönünde bir duygu uyandırma çabası biçimini alabilir, hatta “sonunda insan, kasıtlı bir şekilde tuhaf olmaya teşvik edilir, yani, yapmacık tavırlar, ani değişkenlikler gibi metropole özgü aşırılıklara yönelir.
Sayfa 28 - İletişim
Para ekonomisi metropolü egemenliği altına almıştır.
Sayfa 27 - İletişim
Metropol, kişisel olan her şeyi yutarak büyüyen bu kültürün bütün çıplaklığıyla sergilendiği bir sahnedir adeta.
Sayfa 27 - İletişim
185 öğeden 121 ile 130 arasındakiler gösteriliyor.