'Ben kendimi bilmek istiyorum. İnsanlığımın kadirini bilmek, insanlığa leke süren sıfatlardan arınmak, silkinmek, sıyrılmak istiyorum.' Demiş. Ne de güzel demiş.
İnsan oğlu için düşünmek hayli zor bir keyfiyet.. Ama daha da zor, hattâ beşeriyetin başına bin bir zorluk çıkaran asıl keyfiyet, dünyâya ne için geldiğini düşünmemek ve bilmemek.
Kendini ikrar, kendini inkârdan her zaman daha güç...