"Gözlemi değerlendirmeyle birleştirdiğimizde, asıl anlatmak istediğimizin karşımızdaki tarafından duyulma olasılığını azaltmış oluruz. Bu durumda insanlar eleştiri duymaya eğilimli olur ve bizim söylediklerimize direnç gösterirler."
"Şiddetsiz İletişim'in istediği, bizim tamamen nesnel kalmamız ve değerlendirme yapmaktan kaçınmamız değildir. Şiddetsiz İletişim sadece, gözlemlerimiz ile değerlendirmelerimizi birbirinden ayırmamızı ister. Şiddetsiz İletişim, sabit genellemeler yapmaktan kaçınmayı öneren bir süreç dilidir. Şiddetsiz İletişim'de değerlendirmeler zamana ve bağlama özgü gözlemlere dayandırılır."
"Birçoğumuz, bizi ne hissettiğimizin ve neye ihtiyaç duyduğumuzun farkında olmaya yönlendiren bir dille değil, etiketlemeye, karşılaştırmaya, talep etmeye ve yargılamaya yönlendiren bir dille büyüdük."
"Bakın, duyguların bir mantığı var. Duygular olmasaydı insanlar birbirleriyle ilgilenip birbirlerini kollamazdı ve birbirlerini kollamasalar soyları tükenmiş olurdu. Başkalarını kollamak kendini kollamaktır. Sen birine sahip çıkarsın, o da sana.