Batı dininde açık seçik olarak emredilen, insanların küçük ve ölümlü yaratıklar olarak kalacaklardır. Neden? Bu birazcık şuna benziyor: Zenginin fakir kişiye fakirliği kabul ettirip sonra da bundan ötürü sevilmeyi beklemesi gibi. Sizlere sunduğum türdeki evrene rasgele bir bakış bile, bildiğimiz dinlere tehditler oluşturur.
Kesinlikle bildiğimiz üzere Yerküre 4,5 milyar yaşındaysa ve insanoğlunun yeryüzündeki varlık yaşı en çok birkaç milyon yılsa ve belki de biraz daha azsa, o takdirde, bizim burada ikamet edişimizin süresi çok kısa bir jeolojik zaman dilimidir: Yerküre'nin tarihinin binde birinin de binde biri kadar. Bu durumdan ötürü gerek zaman gerek mekân olarak merkezi bir pozisyonda olmaktan alınıp tesadüfi bir role, verilmiş olduk.