Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

morcizmelitirtil

morcizmelitirtil
@morcizmelitirtil
14 okur puanı
Mart 2022 tarihinde katıldı
206 syf.
·
Puan vermedi
Aslında Aşk da Yok
Aslında Aşk da YokDuygu Asena
8/10 · 1.009 okunma
Reklam
Bir Dinozorun Anıları
Bir Dinozorun AnılarıMina Urgan
8.7/10 · 11,2bin okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Annem ve Hayatın Anlamı
Annem ve Hayatın AnlamıIrvin D. Yalom
8.3/10 · 1.946 okunma
Hayvan Olarak Görülme ve Dayanışma Sİyaseti Üzerine
Ötekilik Siyaseti Bazı öznelerin başka öznelere nesne gibi davranmasına sebep olan güç farklılıkları ötekilik kavramı ve işlevi etrafında dönüyor. Ötekilik, benzerliklerini karar verici etken olarak tanımlayan güç sahibi kişileri bir araya getiriyor. Aynı zamanda, bu ötekiliğin simgesi haline gelmiş bütün farklılıkları da (örn. cinsiyet, ırk ya da türe bağlı farklılıklar) geri döndürülemez bir hale getiriyor.
Sayfa 139Kitabı okudu
Reklam
Dokuzuncu Önerme: Hayvan Savunucularının Şiddet Karşıtı Duruşu Kadınlarla Birlik Olmalıdır Kadınlar ve hayvanlar kullanılabilir(bir yandan tecavüz edilebilir öte yandan tüketilebilir) olarak görüldüğü sürece hayvanların savunulması da kürtaj hakları da gerekli gerekli olmaya devam edecek. kadınlar da hayvalar da kedni başlarına birer amaç, başkaları için birer araç değil.
Sayfa 132Kitabı okudu
Beşinci Önerme:Kürtaj Hakları ve Hayvan Haklarının Ahlaki İkilmeleri Farklıdır Kürtaj haklarının karşılaştığı ikilme, kadınların yetkn ahlaki failler olarak görülmemesidir. Hayvan hakları savunucularının karşılaştığı ikilem ise hayvanların, üzerimizde meşru ahlaki taleplerde bulunmaya hakkı olmadığının düşünülmesidir. Kadınlar yetkin ahlaki failler olarak görülmemektedir. Kadınların her zaman kürtaj olduğu; kadın topluluklarının istenmeyen hamilelikleri sonlandırmakiçin çeşitli yollar bulduğu; bunun kadınlar topluluğunda yargılanmkadığı fakat erkek topluluklarında ise bu konu hakkında yüzyıllardır farklı görüşlerin şekillendiği barizdir. Kürtajla ilgili değişebilen tek şey meşruluğuya da yasallığıdır, varlığı değil. Kürtaj her zaman kadının seçimi olmuştur, her zaman da öyle olacaktır.
Sayfa 121Kitabı okudu
Hamile kalanlar, birey olan kadınlar oluyor. Birey hayvanlar üzerindeki vurgu, kürtaj hakları sorununun başka bir yanına da odaklanılmasını sağlıyor: Hamileliğin tekilliğini idrak etmemiz gerekiyor. Demek istediğim, hamilelik ahlaki bir sorun olarak yeniden üretilebilecek bir şey değil. İçimce bir fetüs taşıyan bir kadının durumuyla kıyaslanabilecek bir hak durumu yok.Kıyaslanabilir noktalardan karmaşık tartışma girişimlerinde bulunulmuşluğu var fakat ortada böyle bir nokta yok. Kürtaj sorusunun uyacağı, önceden var olan böyle bir örnek yok çünkü hamileliğin bir karşıtı yok.
Sayfa 114Kitabı okudu
Kürtaj Hakları ve Hayvan Hakları
Birinci Önerme: Bireyi Unutmamalıyız Hayvanları savunma kuramı, birey olarak hayvanları da göz önünde bulundurmamız gerektiğini tartışır. Birey hayvanlarınkaderinin, türler ya da yaşam alanı ya da çevre endişesi sebebiyle değişmesine ya da bazı insanları yeme ya da hayvanlar üzerinde deney yapma ihtiyacı olarak gördüğü sebeplerle şekillenmesine izin vermemeliyiz.Hayvanlar, çektikleri zulmün sonuçlarını bireysel olarak tecrübe etmektedirler.
Sayfa 114Kitabı okudu
Kibirli Göz ve Hayvan Deneyleri
Diğer hayvanların üzerinde yapılan canlı ameliyatları protesto ederken on dokuzuncu yüzyıl kadınları "erkek cinsel otoriterisinin hakim olduğu bir dünyaya karşı" ayaklanmıştı. Lansbury de bunun üzer,ne şunu ekliyor; "hayvanlar giderek, canlı ameliyatçıların kurbanlarnda kendi perişanlıklarını gören kadınların vekili olmaya başlamıştı." On dokuzuncu yüzyılın sonlarındaki canlı ameliyat karşıtı hareket yoğunlukla, kendilerini canlı ameliyatçıların yaptıklarındaki asıl önderge olarak gren kadınlardan oluşuyordu. Bu kadınların, diğer hayvanların canlı canlı ameilyat edilmesine duyduğu öfkenin sebebi, tıp doktorlarının faaliyeerinden geniş bir psikolojik uçurumla ayrılmalarından kaynaklanıyor olabiir; bu kadınlar hayvanlar hakkında çocuksu fikirleri varmış gibi görünüyorlardı; çünkü hayvan kurbanlarda kendi çektikleri acılarınsimgesini görüyorlardı.
Sayfa 100Kitabı okudu
Reklam
Etin Cinsel Politikası
Bu imgelerin oluşumunda tüketici her zaman hem dişi güzelliğini hem de ölü hayvanların iri parçalarını tüketen erkek insan olarak düşünülüyor. Fanteziyle gerçeğin kamufle edilişinde birçok ironi yaıyor: Anoreksik bir kadın bedeni üzerinde sergilenen yağlı etler( Ne Adam Ne Hayvan'ın orijinal baskısının kapağında olduğu gibi) ölü hayvanların güzel olarak gösterilen kesilmiş, parçalarına ayrılmış, kanlı etleri;(biftek gibi) erkek hayvan etinin kadın eti olarak sunulması; fahişlik ile ceset yemenin denkliği; hayvanların ve kadınların pornografik olarak resmedilmesi gibi.
Yanlış Kitle Terimi
Ceset yiyicilerin "tam protein", "erkek öğünü" ya da "onuz yemek mi olur?" diye gördüğü şeyi vejetaryenler ölü bedenler olarak görür, bu kadar basit.
Önsöz
Beyaz egemen ataerkinde ne insan ne hayvan konumuna koyulanların; yani kadınların, siyahilerin, cinsiyet uyumsuzluğu yaşayan erkeklerin ve hayvanların bütünlüğünü kabul ederler. İnsafsızlığa ve adaletsizliğe karşı çıkarlar. OLasılıkları tasavvur ederler.
205 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.