Kişinin kendi kendisini suçlamaya başlaması nasıl da zengin bir tatmin duygusudur. Kendimizi suçladığımız anda, başka birinin bizi suçlamaya hakkı kalmadığını sanırız.
iyimserliğin kökeninde korkunun saf hali vardır. Bize yararlı olacak erdemler komşumuzda varsa, kendimizi yüce gönüllü sayarız. Hesabımızdan daha çok para çekebilmek için bankacıyı pohpohlarız, cebimizdan fazla para götürmesin diye yol kesen haydutta insani yönler buluruz. Az önce söylediklerimin hepsinde ciddiydim. İyimserlik, benim için en aşağılık şeydir.