“Hep ‘gibi’ yapsaydım.. Sivri olmazdım. Yapmadım mı?
Zaman zaman ben de, mutluymuşum gibi doğruymuşum gibi cesurmuşum gibi seviyormuşum gibi memnunmuşum gibi yapmadım mı? “
“O kadınların, annemin, o teyzelerin donuk gözlerini, ölmüş balık bakışlarını anımsadıkça, çalışıyorum işte, çalışacağım da.
Anlamıyor musunuz siz, kendim olmak istiyorum, kendi adımla anılmak istiyorum ve erkeklerden, evlilikten yalnızca dostluk bekliyorum.”
“Ben sana aşık değilim. Ve belkide hiç olmadım. Öyle sandım ve iyi ki de sandım. Beni yaşama döndürdün, savaş gücümü dürtükledin, bana kendimi verdin.”
“Sen bile farkında değilsin, yaşam boyu karşına dikilip duranlar kimler?
Sen bile farkına varmadan savaşıyorsun. Bir düşün bakalım..
Adamlar..
Babalar, abiler, kocalar, sevgililer, müdürler, şefler, arkadaşlar…
Ya hayır,olmaz diyorlar, ya sen delisin,kötüsün diyorlar, ya gel gitme beceremezsin diye seni etkilemeye çalışıyorlar.
Ve biz…
İşte biz, onlara bu izni veriyoruz.”