1660 yangın onrasında, kaybettikleri evlerini yeniden ahşap olarak yapmaya başlayan şehir halkına şaşırdığın ifade eden Eremya Çelebi,konuştuğu insanlarla aralarında geçen diyaloğu şu şekilde nakletmekte ve ahşabın tercih edilmesinin arkasında yatan temel saikleri gözler önüne sermektedir:
"Bu afet üzerine, yanan binaları niçin kârgir olarak inşa etmediklerine hayret ettiğimi türklere söyleyip kınadığımda, onlar, bunun adet olmadığını ve bu taktirde ev ve konakların küçüleceğini söylediler. İşte insan oğlunun açgözlülüğüne bak."