"Ben çocukken hep korkardım. Şimdi hâlâ korkuyorum. Yeterince güçlü olamamaktan, yeterince kendimi verememekten, hiçbir zaman yeteli olamamaktan korkuyorum."
Çünkü insan yaşadığı gerçeğin gerçek olduğunu bilse bile, gerçekle hakikatin farkını fıtraten bilirdi. Bu sebeple görmeden inanmam diye diye yaşar ama görse bile şüphe ederdi. Öte yandan inanacak olan zaten görmediği için inanırdı. Çünkü göz görmezdi. Bir parça ışığın yokluğuyla görme yetisini kaybedecek olan neyi görsündü?