Sürekli, "Nefes alıyorum," desek de nefes alanın siz olduğunu düşünmek kibirdir.
Elbette siz nefes alıyorsunuz.
Ama kabul edelim ki nefes almaya devam etmeniz gerçekten size bağlı olsaydı, uzun zaman önce ölürdünüz. Herhangi bir şey eninde sonunda dikkatinizi dağıtırdı ve öylece ölüverirdiniz. Bu yüzden "sizin" (artık siz her kimseniz) vücudunuzun nefes almasından sorumlu olan her neyse onun kontrolüyle uzaktan yakından alakanız yoktur. Beyin sapı bunu titizlikle halleder. Aynı şey kalp atışlarımız ve biyolojimizin diğer temel özellikleri için de geçerlidir. Nefes başta olmak üzere biyolojimizin temel özelliklerinin ifade edilmesinde biraz etkimiz olabilir ama nefes alma işini gerçekten bizim yaptığımızı söylemek adil olmaz. İşin aslı bundan çok daha gizemli ve mucizevidir.