...bir insanla yaşamı paylaşmak zordu; bu yüzden evlilik, bir evin dört duvarı gibiydi, pencereler kapanmış, hattâ örülmüştü ve her gece karşınızdaki insanın bu kadar dar bir yer-de sizden uzaklaştığını hissedecektiniz. Kimse dayanamazdı buna. Birbirine katlanma duru-mu, ya da birinin öbürüne katlanması. Yıkmak zor gelir insana, üşenilir.
Japon Edebiyatı ile tanışma kitabım kabul ediyorum "Kumların Kadını" kitabını...
Okuduğum en farklı hikayelerden biriydi. Okuyan herkesin kendi kutusunda derin anlamlar bulabileceği felsefik tarafı yoğun bir anlatımdı. Yazarın dili açık ve anlaşılır. Çeviri konusunda da sıkıntı yok. Hatta öyle ki karakterin sıkışıp kaldığı cendereye ben de girdim ve ağzım burnum kum doldu. En çok da bitişi sevdim. Bize düşen o bitişten dersimizi almak sanki.