Stefan Zweigh bu kitabında ülkesini bırakıp başka ülkede tıp fakültesinde öğrenim görmeye gelen bir çocuktan bahsediyor. Çocuğun bu zor durumunu aileden ayrılmasını zweigh çok iyi anlatıyor bize. çocuğun o durumdaki iç buhranlarını yani psikolojik durumunu bize güzel anlatmış. Kitap beni içine çekti ve sürükleyiciydi. Zaten Zweigh' ın kitapları genelde iyi oluyor. Herkese okumasını tavsiye ederim...
KızılStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202237bin okunma
Konfüçyüs, savaş meydanında yerde yatan 20 bin cesedi görünce “Bu ölüler ne?” diye sormuş.
Demişler ki “Efendim, savaşta birbirlerini öldürdüler.”
“Yazık! Biraz daha bekleselerdi, kendiliğinden öleceklerdi zaten” demiş. İşte bu kadar boş bir şey savaş.