~Spoilersız Kısım~
Evet.. Bu seriye, çok fazla övüldüğü ve sevildiği için büyük bir beklentiyle başlamıştım fakat beklentimi karşılamadı. İlk kitabın yarısına kadar sıkıcı olmasından mütevellit ağır ağır ilerledim. Yarısından sonra -ki bu Karanlıklar Efendisi'ni tanımaya başladığımız zaman oluyor- biraz daha akıcı bir hâl almaya başladı kitap. Ancak 1.kitabın geneline bakacak olursak çok da keyif alarak okuduğumu söyleyemem. Sonra 2.kitaba geçiyoruz. Benim bu seride diğerlerine oranla daha çok sevdiğim kitap 2.kitap oldu. Bunun en büyük sebebi de büyük ihtimalle Nikolai Lantsov. Nikolai gerçekten serideki sayılı iyi karakterden biri. Serinin 3.kitabı ise beni hiçbir şekilde tatmin etmedi. Başları zaten çok çok sıkıcıydı. Sonrasında da kitap diğerleri gibi ağır ilerledi. Ve saçma sapan bir şekilde bitti. Bu kadar güzel bir içeriğin harcandığını düşünüyorum. Ama GrishaVerse'e bir şans daha vererek Kargalar Meclisi serisini okumak istiyorum.
~Spoilerlı Kısım~
Seride Karanlıklar Efendisi, Nikolai Lantsov ve Tamar ile Tolya dışında adamakıllı karakter yoktu resmen. Ben normalde seride kötü karakterleri seven kişilerden değilimdir. Ama Karanlıklar Efendisi'ni gerçekten çok sevdim. Her ne kadar Alina'yı hiç sevmesem de onunla gerçekten shipledim. Aralarında öyle bir çekim vardı ki. Sahnelerini okurken o çekimi hissediyordum ve heyecanlanıyordum. Bu çekimi bazen Alina'yla Nikolai arasında da hissediyordum. Ama hiçbir zaman onu Malyen'le shiplemedim ve aralarında bir çekim de hissetmedim. Alina ve Malyen karakterlerini de hiç sevemedim. İkisi de birbirlerine "birbirimize sadığız" izlenimi vermeye çalışsalar da hiçbir zaman öyle olmadı. Alina Karanlıklar Efendisi'yle, Malyen de Zoya'yla yakınlaştı birçok kez. Ve ona rağmen birbirlerine ait olduklarını düşünüp durdular. İki