Sağım solum sobe saklanmayan ebe
Dört bir yanımızda düşman ve kötülük ile mücadele etmeye çalışıyoruz.
Hayata Dair
Hiç uğruna verilen bunca mücadele
Alıntı
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
➡️ *Dünya mücadeledir* *Sual: İnsan yaşaması için lazım olan şeyleri kullanırken nelere dikkat etmesi gerekir?* *Cevap:* *(Dünya mücadeledir)* sözünü lüzumsuz sanmamalıdır. Yazın şiddetli sıcak ile, kışın karlı havada dondurucu soğuklar gibi, tabiat kuvvetlerine ve kötü kimselerin, kâfirlerin hile ve iftiralarına karşı manevi silâhlarla ve maddî saldırılarına karşı mücadele hâlindeyiz. Düşmanla mücadele için, önce düşmanı iyi tanımak lâzımdır. Yoksa, kendimizi koruyacağız derken, komşumuza, dostumuza zarar verebiliriz. İnsanın rahat yaşaması için, lâzım olan şeylere *(Mal)* ve *(Mülk)* denir. İğneden, iplikten, eve, apartmana kadar, her şey maldır. Allahü teâlâ, bazı kimselere ve topluluklara, bazı malları kullanmak için, izin vermiştir. Bu mallar ve bir adamın zevcesi, çocukları, komşuları, akrabaları, onun faydalandığı şeyler olur. Herkes malını ve mülkünü, Allahü teâlânın izin verdiği kadar kullanır. Fazlasını kullanmak ve başkasının mülkünü kullanmak hiç câiz değildir. (Mala, mülke olma mağrur, deme var mı ben gibi. Bir muhalif yel eser, savurur harman gibi!) sözü meşhurdur. Haram yoldan gelen mala, mülke *(Dünya)* denilmektedir. Dünya, yani haram ve mekruhlar zararlıdır. Bir şeyin faydalı, zararlı olduğu, kitaplarda başka türlü bildirilmektedir. Bunlardan en doğrusu, Allahü teâlânın ayırdığıdır. *Fâideli Bilgiler s. 3* hakikatkitabevi.net/bookread.php?bo... 💙 *Osman Ünlü ile Huzura Doğru YouTube Kanalı* youtube.com/@osmanunluhuzur... ❤️ Beğen 👉 Paylaş 📣 Tavsiye Et
Alıntı
“Nedendir bilmem, her zaman direndim. bir şeylerle savaştım. kendimi savundum. sanki içimde başka bir ben vardı. bana, ‘kendini bırakma.’ diyordu. Kendini hiçbir şeye teslim etme. yoksa ölürsün. Yüce tanrım, ne kadar da aptalız!” Andrey Tarkovski
Film
🌿🤲 Hayırlı Cumalar... Allah'ım... Bu mübarek Cuma sabahının bereketi ve hürmetine; kalbinde taşıdığı yükü kimseye anlatamayan kullarına ferahlık ihsan eyle. Bugün edilen duaları rahmetinle kabul eyle. Gece olup herkes sustuğunda içinden sessizce ağlayan gönülleri Sen duyuyorsun. Kim hangi derdin içinde kaybolduysa, ona ummadığı yerden çıkış kapıları nasip eyle. Rızık bekleyenlerin kapısını bereketinle aç. Şifa bekleyenlerin bedenine, ruhuna ve kalbine şifa indir. Evlat hasreti çekenlere hayırlı evlat, yuvasında huzur arayanlara merhamet ve muhabbet nasip eyle. Borçla, geçim sıkıntısıyla, yalnızlıkla ve korkuyla mücadele eden kullarını çaresiz bırakma Allah'ım. Kimseyi kimsenin eline ve diline muhtaç etme. Gönlü kırılanlara huzur, yüreği daralanlara genişlik ihsan eyle. Bizleri dünya telaşında Seni unutanlardan değil, her hâlinde Sana yönelen kullarından eyle. Kalplerimizi kibirden, gösterişten ve gönül kırmaktan muhafaza eyle. İçimizde kimsenin bilmediği yaraları rahmetinle sar. Gazze'de, Doğu Türkistan'da ve zulmün olduğu her yerde yardımını bekleyen kardeşlerimize nusret ihsan eyle. Aç kalanlara rızık, korkuyla yaşayanlara emniyet, mazlumlara sabır ve zafer nasip eyle. Bu mesajı okuyan herkese hayırlı kapılar aç. Her gönle huzur, her haneye bereket, her duaya hakkında hayırlı olan kabulü nasip eyle. Bizleri birbirine yük olan değil, birbirine dua olan kullarından eyle. Âmin Allahümme Âmin. Cuma'nın hâyr-ı, feyz-i, bereketi üzerimize olsun 🤲🏻🕋🕊️
Din İslam
HAYAT Elini tutturmayan Çocuk gibi koşup gidiyor Ne durdurmaya Gücün yetiyor Ne de yetişmeye nefesin Hayatla yarışmak değil, Hayatı yaşamak lâzım...