İnsan hep okuyamaz; zaman zaman, okuduklarını kavramak için yazması, düşünmesi veya sadece durması gerekir. Kitap okuma hedefleri motive edicidir, ama öte yandan, okuma eylemini sadece niceliğe indirgeme riski taşır. Sayılara bu kadar kafayı takmamalı. Bazı aylar elime hiç kitap almadığım ya da okuduğumu hiç anlamadığım olur. Siz siz olun, tembellik hakkınızı kimseye kaptırmayın.