Ne yapalım herkes para bakımından Oppenheimer kadar talihli olmaz; mesela ben olmadım. Sonralan benim de elime bazı imkânlar geçti ; ama fırsatlardan yararlanma alışkanlığını bir türlü edinemediğim için, olduğum gibi kaldım. Dürüst oluşumu da gözümde büyütmedim; bu bir bünye meselesidir: Bazı bünyelere doğru yoldan ayrılmak dokunur. Zaten bilimle uğraşırsanız, bu konularla fazla uğraşacak vaktiniz kalmaz. Başka bilginleri kıskanacak kadar bile vakti yoktur insanın. Ve baskalarından ne kadar üstünüm demeye hiç vaktiniz kalmaz. Başkalarının yetersizligini görüp de sırf bu yüzden kendinizi beğenecek vaktiniz de kalmaz. Bununla birlikte, birçok șey için vakit vardır. Bilimi sevimli gostermek için ne yapmalı? Bunun için de çok vaktiniz vardır. Öğrencinin kafasının içine nüfuz nasıl edilir için de vaktiniz vardır. Hele sizin gibi bilim adamı olmak isteyenlere yol göstermek için sonsuz vaktiniz vardir. Dünyada neler olup bitiyor, insanlık nereye gidiyor demeye çok vaktiniz vardır. Peki bütün bunlar için neden vaktiniz vardır? Çünkü 'salifüzzikir', yani 'yukarıda belirtilen` ve insanın boşuna vaktini almaktan başka işe yaramayan işlere hic vaktiniz yoktur da ondan.