Batı ülkelerinde Türkiye'deki gibi elimizi kolumuzu bağlayan birtakım ideolojik kayıtlar yok. Tek endişe bilim dünyasında yer edinebilmek, kabul görmektir.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Halil İnalcık hoca defalarca, "Ben Amerika'ya gitmeseydim asla Halil İnalcık olamazdım." demiştir. Bunun o kadar çok örneği var ki: Kemal H. Karpat, Fuat Sezgin, Aziz Sancar...
Bernard Lewis Ortadoğu kitabında, "Tarihte hiçbir millet, İslam'ın ortaya çıktığı Araplar dahil olmak üzere Türkler kadar milli benliklerini İslam'a gömmemişlerdir." cümlesini vurguluyor
Türkiye'de alim nesli bitmiştir. Mesela Fuat Köprülü, Abdülbaki Gölpınarlı, Halil İnalcık, Kemal Karpat ve Fuat Sezgin alimdir. Ama bence bizler araştırıcılarız. Bu sebeple ben kendimi tarihe araştırmacısı olarak niteliyorum, öğrencilerime, "biz tavşanın suyunun suyu kabilinden tarihçileriz." derim. Bunu laf olsun tevazu olsun diye söylemiyorum. Gerçekten böyle düşünüyorum