"Aşkın sebebi dış güzellik olsaydı surette noksan olanın gönle hoş gelmemesi icab ederdi.. Sebep huylarda tevafuk olsaydı, kişi kendisine uymayanı da sevmezdi. Öyleyse bu ruhun cevherinde olan bir şeydir."
Ebedî alemi bırakıp fanî olanı tercih etme sakın! Hüsranla bitecek oyun ve eğlenceden haz alsan da. Eğlenceler sona erdiğinde geriye sıkıntıları kalır. Bütün geceler ve sevinçler nihayet sona ererler..