📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Modern Agatha Christie tadında son derece başarılı bir kitap! Tek mekan, sınırlı kişiler ve geçmişle günümüz arasında ilmek ilmek dokunan bağlar, çarpıcı bir final! Elin isimli bir dedektif eskiden sanatoryum, şimdi ise lüks bir otel olan yere kardeşinin ve nişanlısının düğünü için erkek arkadaşı ile birlikte gelir. Ancak başından beri bu yerde, insanlarda bir tuhaflık olduğunu sezer. Otelin hikayesini araştırdığında geçmişte sanatoryum iken gelinin erkek kardeşi Lucas ve başka bir arkadaşı olan Daniel'ın burayla ilgili önemli bir proje yürüttüklerini öğrenir. Bir gün Daniel'ın cesedi bulunmuştur fakat olayın üstü örtülmüştür. Bu bilgilere ulaştıktan kısa bir süre sonra Elin'in erkek kardeşinin nişanlısı kaybolur, daha sonra ise otel çalışanlarından biri cinayete kurban gider. Korkunç bir çığ düşmesiyle bağlantı yolları kesilince Elin, bir grup misafir ve katille birlikte bu tekinsiz mekanda baş başa kalır.
Ah... Konu güzel, karakterler tamam ama keşke gizem ve gerilim unsurları daha ön planda olsaydı. Karakterlerin günlük hayatları ve gereksiz diyaloglar olunca insan atlayarak okumak istiyor resmen. Emekli dedektif Finlay Shaw evindeki odasında ölmüş halde bulunur ve üstelik oda içeriden kilitlenmiştir. Odada başka kimse de yoktur. Yine de William Fawkes isimli genç meslektaşının kafasına oturmayan bazı noktalar vardır ve olayın cinayet olmasından şüphelenir. Cevap ise tamamen Finlay'ın eskinden görevi sırasında gerçekleşen bir depo kundaklamasına kadar gidecektir. Kundaklanan depoda o sırada kimler mevcuttur ? Sağ kurtulan olmuş mudur? Finlay bu olayın neresindedir? Kendisiyle birlikte ortağı da var mıdır? Kitap bu soruların üzerine gitmek istese de biraz sığ kalmış. Geçmiş ve gelecek arasındaki ilişkiler ise güzel dokunmuş ve yeterli ama günümüzdeki dedektiflerin diyaloglarının belki üçte biri olaylara hiçbir şekilde ışık tutmuyor. Sadece okurun kafasını dağıtmaya yarıyor belki. Diğer iki kitabı daha iyiydi diyebilirim. Bu kitap da kötü diyemem. 6/10.