Rabbin Allah iken nasıl şikâyet ediyorsun yalnızlıktan
Senin şikâyetin kötü zandan kaynaklanıyor
O'nun seni beyhude sınadığını mı sanırsın
Asla! Arşın Rabbinden daha hikmetlisi vardır sanma, yanılırsın
Hazinesinden istemek için el açtın da geri mi çevirdi
Kuşkusuz benim Rabbim pek cömerttir
"Rabbim, yanımda ol!" dedin de yalnız mı bıraktı seni
Şuphesiz benim İlah'ım pek şefkatlidir
Yoksa 'O'na güvenmem bana yeter' dedin de bir kötülükten mi korunmadın
Halbuki Rabbim her şeyden daha büyüktür
Allah, imtihan içine ödülü gizlemeyi en iyi bilendir
Ne var ki sınanan bunun farkında değildir
Fakat insan gerçekten çok acelecidir
Oysa pek çok işin ertelenmesi daha isabetlidir
Allah, sözlerinden dönmez ancak
Biz mahrum kalırız O'na yönelmezsek
Rabbim kullarına pek yakındır...
Sakın "Sabredemeyeceğim!" deme.
Yapman gereken tek şey Rahman olan Allah'tan yardım dilemektir. İmam Müslim'in rivayet ettiği bir hadiste Peygamber'in (sav) söyle buyurdu haber veriliyor: "Kim sabretmeyi isterse Allah ona sabretme gücü verir. "
Elde ettiğim tecrübeler neticesinde Allah'ın bir hikmetinin farkına vardım. İmtihan başlangıçta hafifti, ben de kısa bir süre sonra biteceğini zannettim. Allah (ac) sabretme gücü verince ve dayanıklılığım arttıkça imtihan daha da zorlaştı. Ama zorluk arttıkça Allah katında sabrımın çoğalmasına vesile olacak bir huzur iniyordu. Hikmet ve merhamet sahibi olan Allah'a hamd olsun.