O kitaplar yazılmıştı! O zaman beni aç bırakan, evini yasak eden ve düzenli bir işe girmiyorum diye lanetleyen siz, şimdi karnımı doyuruyorsunuz. Halbuki eserlerimin hepsi o zaman yazıldı. Şimdi sizin aklınızda, benimse ağzımda evirip çevirdiğim, ama hiçbirimizin asla dile getirmediği bu düşünceler yerine ne söylesem saygıyla dikkat kesiliyorsunuz. Ağzımı açıp gözümü yumsam, suratınıza karşı topunuz çürümüşsünüz; içiniz yolsuzlukla, hırsızlıkla, rüşvetle dolu diye konuşsam öfkeden Kudurmak yerine kemküm Edip isabet buyururdunuz dersiniz. Neden çünkü ünlüyüm, çok param var. Martyn eden olduğum, iyi biri olduğum ve salak sayılmayacak biri olduğum için değil.
Hem paranın ne önemi vardı ki?
…….
Haritası ve dümensiz kalmış, gideceği limanı olmayan bir gemiydi. Kendini akıntıya bırakıp sürüklenmek, en azından hareket etmek, hayat hayatta kalmak demekti ki içini acıtan şey de zaten buydu; YAŞAMAK..