Oğuz Atay Belki ikimiz de kendi başımıza birer dünya kurduk birlikte yaşarken. Şimdi eski dünyama dönmüş bulunuyorum ve bunun eski bir dünya olduğunu, usandırıcı tekrarlarla dolu olduğunu ve ne yazık ki kendimin de bu can sıkıcı romanın bir parçası olduğumu, yeni yalnızlığımın içinde anladım. Artık sanki yaşamıyorum, yaşayan birini seyrediyorum; daha önce bildiğim romanı okur gibiyim.
Tehlikeli Oyunlar
Neden yaşıyoruz sanki biz?.. Sıkıntım da benimle birlikte ihtiyarlıyor. Eskiden oldukça canlı ve neşeli bir sıkıntıydı; benim gibi aksi, çekilmez ve gittikçe hiç bir şeyi beğenmez oldu.
Yarım kalmış işkenceler, artık sıralarının geldiğini düşünerek ortaya çıkıyordu. "Nasıl işkenceler?" dedi Bilge...
Yarım kalmış hayaller gibi, yarım kalmış insanlar...