Herhangi bir şeyi anlamak istediğimiz zaman, tek başına onu karşısında dururuz, kimse yardım etmez bize. İnsaların tüm geçmişi işe yaramaz olur. Sonra anlamak istediğim şey ortadan kaybolut, onunla birlikte anlamadığımız da silinip gider.
Bir ağırlık çöküyordu üzerime, uzun süre karanlık derin bir çukurdaymışım gibi geliyordu bana, bir şey görmüyor, duymuyordum, duygularım körelmiş, yarı ölü oluyordu...