Kalbime değdim nihayet Ne kadar özledim de Gel gel ne olur dön gel
Yürekten pişmanlık duyarak tövbe edenler için
Bir haksızlık yapıp da sonra kötülüğü iyiliğe çeviren kimse için de korku yok… Neml suresi 11. ayet
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
İman zayıflığının en açık belirtilerinden biri, nefsin isteklerine boyun eğmektir. Çünkü nefis, insana daima kolay olanı, hoşuna gideni ve anlık arzuları fısıldar. Oysa iman; sabretmeyi, Rabbin rızasını nefsin isteklerinin önüne koymayı gerektirir. İnsan bazen en ağır imtihanını tam da bu noktada verir. Bir anlık öfke, bir anlık gaflet veya bir anlık heves, yılların emeğini zedeleyebilir. İmtihan anında kaybeden kimse, farkına varmadan isyana düşebilir; diliyle, kalbiyle veya davranışlarıyla Rabbine razı olmadığını gösteren sözler söyleyebilir. Sonra pişman olur, gözyaşı döker, keşke der. Elbette Allah'ın rahmeti geniştir ve samimi tevbe eden kullarını bağışlar. Ancak insan, pişman olmadan önce nefsine karşı mücadele etmeyi öğrenmelidir. Çünkü bazı sözler, bazı kırgınlıklar ve bazı kayıplar geriye dönüşü zor izler bırakabilir. İlim de böyledir. Bilmek tek başına insanı kurtarmaz. Asıl kıymet, bildiğini yaşayabilmektir. Nice insanlar vardır ki hakikati bilir ama onunla amel etmez. İşte amel edilmeyen ilim, sahibine fayda vermeyen bir yük hâline gelir. İlim, insanı Allah'a yaklaştırıyorsa berekettir; fakat sadece dilde kalıyor, hayata yansımıyorsa kişiye karşı bir delil olabilir. Rabbimizden niyazımız; bizleri nefsinin peşinden sürüklenenlerden değil, nefsine karşı mücadele edenlerden eylemesidir. Bildiğiyle amel eden, imtihan anında sabrı ve teslimiyeti seçen, her hâlinde O'nun rızasını arayan kullarından olmayı hepimize nasip etsin. Âmin. Kalemimden dökülenler... Umm Rümeysa...
1000Kitap
Ya hep kendinle meşgul ol ya da nefsini düzeltip doğru yola ilettikten sonra başkalarının islahına çalış. Sakın kendi nefsini düzeltmeden başkalarını yola getirmeye çalışma.
Zordur... Allah için sevmek... Canın yanmışken susmak... Kibrin kabarırken tevazuya sarılmak... Çünkü nefis; Üstün gelmek... Haklı çıkmak... Kazanan olmak ister... Fakat kul olmak... Her öfkeyi büyütmek değil, İçindeki yangını Allah için söndürebilmektir... Nefis "ben" der... Kul ise "O" ...
Nefis, istediği şeyi alamayınca bağırır; ama onu beslemezsen zamanla sesi kısılır.