nemesis

10/10
·144 syf.··
2026 14. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 16 Mart 2026 13:45
Stoacılık üzerine okuduğum kaçıncı kitap bilmiyorum ama uzun bir aradan sonra yeniden bu felsefeye dönmek çok iyi geldi. Kitap ilk sayfasından itibaren neden iyi insanların kötü şeyler yaşadığını irdeliyor. Seneca bu durumun bizim olaylar karşısında vereceğimiz tepkilerden ibaret olduğunu söylüyor ve bunu öyle güzel açıklıyor ki daha ilk sayfalardan yanıtlar sizi tatmin ediyor. Tıpkı İslam'da kaza ve kadere inanmak gibi, Seneca'da olaylara tepkilerimizden yola çıkarak iyi ve erdemli olabileceğimizi düşünüyor. Ayrıca hayatı fazla ciddiye almak hakkında da çok güzel bir cümle kuruyor: "İnsanların yaşamı hiçlikten gelip hiçliğe geri döndükleri fikrinden daha anlamlı ve daha ciddi değildir." Bu değerli görüşleri hayatımda da uygulamak dileğiyle...
İnceleme
Tanrısal Öngörü ÜzerineSeneca · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20251,094 okunma
nemesis
sizin felsefi kitaplar okuyup inceleme yazıyor olmanız beni hayran bıraktırıyor bu felsefe kitaplarını okumaya nasıl başladınız. Felsefeyle alakalı bir bölüm okuduğunuz için mi yoksa tamamen ilgi mi
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.

ece

, bir kitap okudu
7/10
·168 syf.·
10 günde okudu
·
2025 42. kitabı
Samantha Harvey
6.2/10 · 720 okunma
ece isimli okura yanıt verildi
nemesis
tebrikler balımm 💕

bengi

, bir kitap okudu
Puan vermedi·344 syf.·
21 günde okudu
·
2025 36. kitabı
Andrew Heywood
8.8/10 · 453 okunma
nemesis isimli okura yanıt verildi
nemesis
bengi hep bu tarz okuyorsun ya ondan merak ettim 🥹