Satranç, insanoğlunun icat ettiği öteki bütün oyunlar arasında kendini bağımsızca raslantının her türlü tiranlığının dışında tutan ve zafer taçlarına yanlızca tine ya da daha doğru bir deyişle , tinsel yeteneğin belli bir türüne sunan tek oyundu. Fakat insan satrancı daha bir oyun olarak adlandırmakla, kendini hakaret etmek anlamına taşıyan bir küçümsenin vebali altına sokmuş olmuyor muydu?