-ah, bir kere Rus'un ezildiğini görecek miyiz? biz hakim, o esir; biz efendi, o köle olacak mı? bütün bize yaptıklarını biz de onlara iade edecek miyiz? nihayet?
-hayır Ali, böyle düşünme... bunu isteme. o günü görmeyeceğiz ve görmememiz insaniyet namına daha iyidir. mazlumların hakim oldukları gün zalimler kahredilmeyecek, onlar da özgür ve memnun kalacaklar. çünkü bizim aradığımız mazlumla zalimin vaziyetlerini değiştirmek değil, bu ilelebet iki tarafı da yıkarak perişan edecek neticesiz bir işkence olurdu. biz, insanlığın saadetini arıyoruz. biz de mesut olalım, onlar da olsun. eğer onlara zulümle ceza vermek istiyorsan aldanırsın oğlum, zira emin ol ki zulmetmek, zulüm görmek kadar işkencelidir. mağdurlar bedbaht olurlar, fakat iyi kalabilirler. halbuki zulmeden zalim oluyor. bundan daha büyük ceza olur mu? hayır, hakim olmak, zalim olmak istemiyoruz, bir zaman gelecek ki mağdur milletler, hakim milletlerin elinden kurtulunca ikisi de birer özgür ve bahtiyar millet olacaklar. biz bunu bekliyoruz.