Nagihan Tot

Nagihan Tot
@nghnt
Türk Dili ve Edebiyatı
Ankara
13 okur puanı
Eylül 2020 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
-ah, bir kere Rus'un ezildiğini görecek miyiz? biz hakim, o esir; biz efendi, o köle olacak mı? bütün bize yaptıklarını biz de onlara iade edecek miyiz? nihayet? -hayır Ali, böyle düşünme... bunu isteme. o günü görmeyeceğiz ve görmememiz insaniyet namına daha iyidir. mazlumların hakim oldukları gün zalimler kahredilmeyecek, onlar da özgür ve memnun kalacaklar. çünkü bizim aradığımız mazlumla zalimin vaziyetlerini değiştirmek değil, bu ilelebet iki tarafı da yıkarak perişan edecek neticesiz bir işkence olurdu. biz, insanlığın saadetini arıyoruz. biz de mesut olalım, onlar da olsun. eğer onlara zulümle ceza vermek istiyorsan aldanırsın oğlum, zira emin ol ki zulmetmek, zulüm görmek kadar işkencelidir. mağdurlar bedbaht olurlar, fakat iyi kalabilirler. halbuki zulmeden zalim oluyor. bundan daha büyük ceza olur mu? hayır, hakim olmak, zalim olmak istemiyoruz, bir zaman gelecek ki mağdur milletler, hakim milletlerin elinden kurtulunca ikisi de birer özgür ve bahtiyar millet olacaklar. biz bunu bekliyoruz.
Sayfa 86·Kitabı okudu
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Zihnim karıştı. Şer olmazsa hayır olmaz. Soğuk olmazsa sıcağı, karanlık olmazsa aydınlığı takdir edemeyiz. Bu biri olunca öbürünün de olması şart iki zıt şey arasında kıvranıp duruyoruz. Kötülük iyiliğin gereği var olunca kötüden ne hakla nefret ediyoruz? Her şey zıddıyla belirlenmek zorunda olunca dünyadan yekpare bir huzur ve asayiş nasıl beklenir? Hayat ve ahlak teorilerinde öyle akıl almaz ukalalıklar vardır ki...
Sayfa 61·Kitabı okudu
insan her şeye bunca "karşı"yken kendine de "karşı" olmadan nasıl sürdürebilir bir "karşı" yaşamı?
Biliyor musun az az yaşıyorsun içimde Oysaki seninle güzel olmak var Örneğin rakı içiyoruz, içimize bir karanfil düşüyor gibi Bir ağaç işliyor tıkır tıkır yanımızda Midemdi aklımdı şu kadarcık kalıyor
Edebiyat
Görmemek iki kişiye yakışır, kör olan kimse ile akılsız olan kimseye! Nasıl kör yeryüzünü ve gökyüzüyle yıldızlarını göremez, uzağı yakını idrak etmezse, aklı olmayan da iyiyi kötüden ve iyilik yapanı kötülük edenden ayırt edemez.