kesinlikle spoiler içerir…dul kalan fikriye hanım’a koca aranıyor, naşit nefi efendi ile evlendirmek istiyorlar ama naşit nefi efendi’nin ölen eşi binnaz hanım naşit nefi efendi’ye bir türlü rahat vermiyor. batıl inançları konu edinen bu romanda naşit nefi efendi’nin ölen karısının hortlayarak naşit nefi efendi’yi sürekli rahatsız etmesi özellikle adam evlendiği zaman bir de (haliyle adamcağızla kimse evli kalamıyor en sonunda olayın gerçek yüzü ortaya çıktığında da adama kimse inanmıyor alay konusu oluyor adam, kitabın sonunu baştan söylemem peki??dayanamadım) kızı ve oğluna kötü davranıldığı zaman hortluyor bu kadın… adamın ömrü bu batıl inanca saplanıp kalarak yalnızlıkla geçiyor. kitapta yer alan kadın karakterlerin bilgili okumuş insanlar olması bu duruma inanmayıp olayı mantık çerçevesi içerisinde araştırması kitabı okurken beni keyiflendirdi. hüseyin rahmi gürpınar’ın okuduğum diğer kitaplarına göre bu kitabından bir süre sonra sıkıldım ama olsundu hala hüseyin rahmi gürpınar fanıyım. kitabı okurken kendi sabırsızlığımdan da olsa gerek hemen neticeye varmak istedim ama varılmıyor… cadı’da kadın kıskançlığı, kadın arkadaşların bir olup öyle bir birlik ki bu biri ölse dahi yaşamaya devam eden diğer kadın arkadaşın, o adamın dünyasını cehenneme çevirmeye ant içmeleri, batıl inançlar ve spiritüalizmi birleştirmiş hüseyin rahmi gürpınar. filmini de merak etmedim değil ettim.