İçimizden bir çoğu hayatımızın bir döneminde ya daha hâlâ amok koşucusu olmuşuzdur.
Bir şeye, olguya, düşünceye, nesneye, kişiye körü körüne bağlanmanın yaşamayı imkansız hale getirdiğini Stefan Zweig bize çok güzel bir öykü ile aktarmış oldu.
Ama benim öğrenmek isteyip de üzerinde düşüneceğim konu ise ana karakterimizin doktorumuzun hikâyeyi anlattığı kişinin içinde kopan fırtınaların, sıkıntının sebebi.
Belki de bu kişi yazarımızı bize aktarıyor..