Düşünmenin bile suç olduğu, özgürlük adına hiç bir şeyin olmadığı gibi özgürlüğün kölelik olduğundan bahseden, hikayenin gerçekliğini diliyle buz gibi yüzüme vuran bir kitap. Akıcı bir dili var. Distopyayı iyi bir şekilde ele almış, okunmalı. Korkutucu olan başka bir şey ise günümüzde yaşanılanlarda romanın esintilerinin görülmesi..