“Yaşamak için bir nedeni olan kişi, hemen her nasıla katlanabilir.” — Friedrich Nietzsche
Nietzsche
Son hasbihal.
İçimiz dışımızla kavgalı, dışımız içimizle... Bir olmanın çok ötesinde bir yerlerdeyiz, ve dünyayı idrak etmenin en uzak köşesinde. Sabahın kuşlu ve dingin sesi kulaklarımıza kaçamıyor sanki ? Gece şehrin son uğultusu, ve tükenen nefesini hissedebiliyor muyuz ki ? Hem nefes alan sadece insan mı şu dünyada, Dinlemezsek, dünyanın kabarıp inen gögsünün sesini nasıl alışacağız buraya… Tahayyülemizin çok ötesi bir devirde hüküm sürüyoruz. Gözlerimizi gördüklerimize inandırma güçlüğü çekiyoruz. Evet fazlaca kalabalık Fazlaca gürültülü, Fazlaca duyarsız, umarsız, Hem epey de râyihasız bir devrin göbeğinde yaşıyor olsak da. Anlayabiliriz birbirimizi değil mi ? Biraz eşlik edebiliriz gideceğimiz yola… Mevsimler ne diye gelip geçiyor zaten ? Bu debdebeler çağında, Çiçeklenmiş bir bahçeye insanın kazayla gözü kaysa, bin yıl gönlü kalırken, Bunca mûcizevî İnsan manzaralarına nasıl duyarsız olabiliyoruz hem… Bakmayın siz, Bugünlerde kendime kırgınım ben! Öyle ya, kırılmayacak kadar sağlam değilem … Biraz sakin ve sessiz bir akşamın yağmur kokulu rüzgarıyla, Nietzsche'nin Böyle Buyurdu Zerdüşt'ün den iki cümle yolluyorum size, “İnsan, kirli bir nehirdir. Kirli bir nehri, kirlenmeden içine alabilmen için deniz olman gerekir." (S:70)
1000Kitap
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
İki yalnızın birbirine dokunmayı seçmesi.
Mitra Tapınağı
"Işığın olduğu yerde sözleşme vardır; sözleşmenin olduğu yerde Mitra. İnsanlar birbirine verdikleri sözlerle karanlığı aydınlatırlar." — Friedrich Nietzsche
1000Kitap
Tercihim
Sahte kalabalıkların gürültüsündense, yalnızlığımın sessizliği daha dürüst.
Boş bir duvarı izleyerek, çekirdek çitliyorum ve hayatı sorguluyorum. Çekirdek bitince de, günün üçüncü kahvesi ile dertlenebilirim. Hava çok sıcak, insanları en az düzeyde seviyorum. Tahammül seviyem sıfır ve ben biraz daha duvarı izlemeye devam edersem, var olan aklımı da kaçırıp kendimi Nietzsche'nin hakikatin kollarına atacağım. :'D 😛