"Aptalız biz, hep bir telaş, koşuşturma içindeyiz! Hep boş durmaktan! Aslında her şey elimizin altında, ama biz onları fersah fersah uzaklarda arıyoruz.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bir ayda okumuşum neredeyse 2. Ciltten sonra biraz baydı araya baska kitaplar ekledim ayrıca yazar ilk ciltten sonrasını yakmış (kelimenin gerçek anlamıyla) cümleler yarımdı. Tentetnikov karakteri havada kaldı sonra onu diğer sayfalarda görmedik. Ve Çiçikov iflah olmaz bir adam ilk ciltte yaptığı hataları yine yaptı ilk cildin sonlarinda neden ölü canları aldığını hayat hikayesini okumuştuk burada kalsa olurmuş benim için. Romanin sonu yok zaten Gogol hastalığı yüzünden kriz gecirdigi bir anda yakmiş, kim bilir daha neler anlatacaktı. Prensin memurlara yaptığı konuşmayla kitap bitti bence son sahne etkileyiciydi sunu da söylemek istiyorum Gogol un romanı bölüp okuyucuyla konuşmasını çok sevdim iyi bir romanda olmaz bu özellik ama bana iyi geldi. Şimdi ya da yarın önsözü tekrar okuyacagim aklımda biraz kaldi.
Ölü CanlarNikolay Gogol · İş Bankası Kültür Yayınları · 202429,5bin okunma