Neden öldüğünün bir anlamı yok , bir insanın neden öldüğünü sormak saçmadır , neden öldüğü zamanla unutulur , yalnızca bir tek sözcük kalır geriye , Öldü
İlahi mesaj , dinî kimliklendirmede insanla ilk iletişimden başlayarak "İslam" dışında bir tanımlama kabul etmemektedir. İnsanın egemenliği ilkesi , dinin temelidir. Çünkü insanın egemen olması , onun sorumlu olmasının sonucudur.
Günah , kalbe işleyip siyahlandıra siyahlandıra tâ nur-u imanı çıkarıncaya kadar katılaştırıyor. Her bir günah içinde küfre gidecek bir yol var. O günah istiğfar ile çabuk imha edilmezse kurt değil belki küçük bir manevî yılan olarak kalbi ısırıyor.